Vehiculele electrice ar putea costa in curand la fel ca si masinile pe benzina datorita costurilor mai mici ale bateriei

Vehiculele electrice ar putea costa în curând la fel ca și mașinile pe benzină, datorită costurilor mai mici ale bateriei

Vehiculele electrice ar putea costa în curând la fel ca și mașinile pe benzină, datorită costurilor mai mici ale bateriei

  • Prețul mediu pe kilowatt-oră pentru baterii este de așteptat să atingă 101 USD în 2023, potrivit unui raport al BloombergNEF.
  • Acest lucru ar face posibil ca vehiculele electrice să aibă același preț ca și vehiculele comparabile pe benzină și ar crește probabil adoptarea acestora.
  • Raportul notează, de asemenea, că Bloomberg se așteaptă ca prețul mediu al pachetelor de baterii să atingă 58 de dolari pe kWh în 2030 și observă că bateriile cu stare solidă ar putea ajuta la accelerarea scăderii prețurilor.

În showroom, vehiculele electrice încă costă mai mult decât omologii lor pe benzină. Sigur că există credite fiscale, întreținerea este mult mai ieftină și încărcarea poate fi mai ieftină decât realimentarea în unele cazuri. Dar prețul acela cu autocolante îi ține pe unii cumpărători departe de motorul electric. Această problemă este deosebit de importantă, deoarece vehiculele de la Tesla și GM și-au depășit alocația de vehicule electrice eligibile pentru a primi creditul fiscal, ceea ce înseamnă că persoanele care cumpără acele vehicule plătesc prețul autocolantului.

Din fericire, se pare că costul pe kilowatt-oră continuă să scadă și, potrivit unui nou raport al firmei de cercetare energetică BloombergNEF (New Energy Finance), media pe piață ar trebui să fie de 101 USD pe kWh până în 2023. Prețul kWh este locul în care experții se așteaptă ca costul vehiculelor electrice să se potrivească cu prețurile vehiculelor comparabile pe gaz. Dacă creditele fiscale federale și de stat sunt încă disponibile la acel moment, este probabil că ar putea face un vehicul electric mai ieftin decât o mașină pe benzină de cumpărat.

Raportul notează că bateriile autobuzelor din China au scăzut deja sub prețul de 100 USD per kWh. În ceea ce privește prețul mediu global pentru baterii în 2020 în toate segmentele de vehicule electrice (inclusiv vehicule personale, autobuze, soluții de baterii staționare și vehicule electrice comerciale), acesta a atins un nou minim de 137 USD per kWh. Aceasta este o scădere de 89% față de 2010, când prețul era de 1100 USD per kWh.

BloombergNEF menționează creșterea producției din cauza creșterii vânzărilor, scăderii costurilor de producție, prețului materialelor catodice și noilor modele de pachete ca fiind principalii factori care contribuie la scăderea prețului. În esență, este o economie de bază. Dacă faci mai mult din ceva, prețurile scad pe măsură ce întregul ecosistem se adaptează și devine mai eficient.

Raportul spune că sughițurile ar putea ajusta prețul prognozat, dar se așteaptă totuși ca prețurile să scadă la 58 USD per kWh până în 2030. O modalitate care ar putea ajuta la reducerea prețului este dacă bateriile cu stare solidă devin în sfârșit suficient de stabile pentru a ajunge la curent general și a ajunge în vehicule. Raportul spune că costurile de producție ale producției acestor tipuri de baterii sunt de 40% față de bateriile actuale cu litiu-ion.

Cât de utilă a fost această pagină ?

Faceți clic pe stele pentru evaluare!

Rata medie 5 / 5. Voturi: 147

Niciun vot până acum, evaluează pagina !