Oamenii de stiinta produc combustibil pentru avioane din lumina soarelui si aer

Oamenii de știință produc combustibil pentru avioane din lumina soarelui și aer

Oamenii de știință produc combustibil pentru avioane din lumina soarelui și aer

  • Oamenii de știință au dezvoltat un proces care utilizează lumina soarelui și aerul pentru a crea combustibil neutru din punct de vedere al carbonului.
  • Procesul ar putea alimenta în mod durabil avioanele, navele și transportul rutier de marfă.
  • Combustibilii durabili pentru aviație reprezintă o parte cheie a planurilor industriei de decarbonizare.

Oamenii de știință au dezvoltat o modalitate de a produce combustibil neutru din punct de vedere al carbonului pentru transport greu de electrificat, folosind lumina soarelui și aerul. Combustibilii eliberează la fel de mult dioxid de carbon (CO2) atunci când sunt arși cât absorb din atmosferă atunci când sunt produși, astfel încât nu sunt generate emisii suplimentare de CO2.

Noul proces ar putea continua eforturile de combatere a schimbărilor climatice prin decarbonizarea sectoarelor de transport precum aviația, care este responsabilă pentru aproape 3% din toate emisiile de dioxid de carbon produse de om , transportul maritim și transportul rutier de marfă.

Cercetătorii, conduși de Aldo Steinfeld, profesor de surse de energie regenerabilă la ETH Zurich, au dezvoltat o fabrică industrială care extrage dioxid de carbon (CO2) și apă din aer . Energia solară este apoi folosită pentru a împărți acești compuși și a produce gaz de sinteză – un amestec de hidrogen și monoxid de carbon. Acesta este apoi procesat în continuare pentru a crea kerosen și metanol care poate fi folosit ca înlocuitor pentru combustibilii tradiționali.

Combustibil durabil pentru avioane: gata pentru decolare

Tehnologia este acum suficient de avansată pentru a fi utilizată în operațiuni comerciale. Finanțarea este în vigoare pentru construirea primei fabrici de producție la scară industrială din lume pentru combustibili solari în Germania, care urmează să intre în funcțiune în 2023.

Totuși, provocările rămân, dacă noul proces trebuie să fie competitiv și scalabil.

Studiul, publicat în Nature, estimează că combustibilul „kerosen solar” ar costa între 1,35 dolari și 2,2 dolari (1,20 euro-2,00 euro) pe litru, odată produs la scară. Dar costurile mari ale investițiilor inițiale reprezintă o barieră majoră, iar modelul de afaceri nu a fost încă dovedit. Autorii raportului sugerează ca organisme precum Uniunea Europeană să adopte un sistem de cote care impune companiilor aeriene să își aprovizioneze o parte din combustibil din surse solare, pentru a ajuta la plata pentru extinderea tehnologiei.

Pe lângă acreditările sale de mediu, procesul are un alt beneficiu. Dependența sa de lumina soarelui face ca zonele deșertice să fie un teren privilegiat pentru locurile de producție, lăsând terenuri agricole valoroase disponibile pentru cultivarea culturilor și creșterea animalelor. Acest lucru este în contrast cu biocombustibilii care se bazează adesea pe culturile cultivate pentru a fi convertiți în combustibil.

Această viziune este împărtășită de Agenția Internațională pentru Energie (IEA), cu scenariul său de dezvoltare durabilă care anticipează că combustibilii durabili pentru avioane vor reprezenta 10% din cererea de combustibil pentru aviație până în 2030 și aproape 20% un deceniu mai târziu.

Numărul global de pasageri este de așteptat să ajungă la 7,5 miliarde până în 2035 , în creștere față de 4,5 miliarde în 2019, înainte ca întreruperea pandemiei să stopeze multe zboruri, potrivit IATA. Investițiile în dezvoltarea și adoptarea de combustibili mai curați, compatibili cu aeronavele existente, sunt, prin urmare, cheie pentru realizarea acestor ambiții. În timp ce argumentul de afaceri pentru combustibilul durabil pentru aviație (SAF) este încă în dezvoltare, extinderea acestei tehnologii va reduce costurile.

Inițiative precum Coaliția Clean Skies for Tomorrow a Forumului Economic Mondial oferă o platformă pentru companiile aeriene, aeroporturi, furnizori de combustibil și alte părți interesate din domeniul aviației la nivel mondial pentru a accelera implementarea SAF. Până în prezent, peste 60 de companii și-au unit forțele, urmărind să alimenteze aviația globală cu 10% combustibili durabili până în 2030, ca parte a eforturilor de a atinge emisiile nete zero până în 2050.

„Atingerea ambiției noastre va necesita angajament, inovație și colaborare inter-industrială din partea unei game largi de părți interesate”, a declarat Lauren Uppink Calderwood, șeful departamentului de aviație, călătorii și turism la Forumul Economic Mondial.

Cât de utilă a fost această pagină ?

Faceți clic pe stele pentru evaluare!

Rata medie 5 / 5. Voturi: 155

Niciun vot până acum, evaluează pagina !