Căutarea Google se înrăutățește? De la videoclipuri virale TikTok la postări pe forumuri de tehnicieni, utilizatorii frustrați par să creadă asta
Ei spun că rezultatele căutării Google sunt din ce în ce mai umplute cu reclame plătite – și susțin că site-urile de spam devin din ce în ce mai bune în a se ridica în rezultatele căutării prin jocul cu algoritmii companiei.
Rezultatul final este că căutarea Google se deteriorează treptat, spun criticii, devenind mai puțin utilă și mai enervantă, chiar dacă rămâne instrumentul principal pe care îl folosesc peste 4 miliarde de oameni pentru a căuta pe internet.
„Dacă ați încercat să căutați recent o rețetă sau o recenzie a unui produs, nu trebuie să vă spun că rezultatele căutării Google au ajuns la s—t”, a scris Dmitri Kyle Brereton, inginer și scriitor de software, pe blog . postare care a ajuns în topul influentului forum din Silicon Valley Hacker News în februarie. „Google a murit.”
Reclame și spam
De exemplu, imaginați-vă că cineva care lucrează de acasă caută un laptop nou.
Dacă merg la Google și caută „cel mai bun laptop pentru a lucra de acasă”, reclamele pentru Microsoft, LG și Capital One ocupă întregul ecran. Derulați în jos pe lângă încă un anunț pentru Dell și vor ajunge la primul link nesponsorizat către un site web bizar numit corporateshields.com.
Articolul, care este scris de o autor fără chip pe nume Patricia și este însuși invadat de reclame, pare să fi folosit algoritmul Google prin repetarea cuvintelor cheie din nou și din nou, inclusiv expresia „laptop” de 155 de ori, „lucrare la distanță” de 14 ori și „ lucrând de acasă” de 10 ori.
Acest proces – numit optimizare pentru motoarele de căutare sau SEO – poate duce la propoziții incomode, robotizate, care repetă fraze cheie.
„Lucrul de la distanță de acasă este mai frecvent ca niciodată, necesitând un laptop de înaltă calitate”, se arată în articol. „Prețurile lor variază de la sute la mii. Deci, cum găsești cele mai bune laptopuri pentru lucrul la distanță?”
Al doilea, al treilea și al patrulea rezultat al căutării Google sunt, de asemenea, site-uri fără nume care folosesc cuvinte cheie din nou și din nou. Deși produsele de pe site-uri sunt reale, există puține dovezi că articolele sunt create de scriitori adevărați cu alt scop decât acela de a acumula trafic prin jocul sistemului Google .
„Primele rezultate non-reclame sunt site-uri optimizate SEO, pline cu link-uri afiliate și reclame”, a scris Brereton, criticul Google. „Pentru a fi corect, aceasta ar fi probabil o problemă cu orice motor de căutare, dar te-ai aștepta ca Google să poată veni cu un algoritm mai puțin accesibil.”
În plus, criticii au susținut că Google crește numărul de anunțuri care apar în rezultatele căutării.
„Au format recent [reclame] la maximum pentru a scoate până la ultimul cent înainte de prăbușirea lor inevitabilă”, a spus el.
Într-o declarație pentru The Post, un purtător de cuvânt al Google a susținut că „calitatea Căutării Google s-a îmbunătățit drastic în timp”.
„În fiecare an, aducem mii de îmbunătățiri la Google, iar testele noastre ne oferă dovezi clare că aceste schimbări fac căutarea cu adevărat mai bună pentru oameni”, a adăugat purtătorul de cuvânt. „În ultimii șapte ani, am scăzut rezultatele irelevante cu peste 50%.”
Google a mai spus că a adus îmbunătățiri modului în care clasifică rezultatele căutării, inclusiv recenzii de produse și a spus că anunțurile nu au apărut în medie pe 80% din paginile cu rezultatele căutării în ultimii patru ani.
Chiar și Brereton admite că căutările Google pentru întrebări concrete – cum ar fi, de exemplu, „care era populația Londrei în 1700” – sunt „absolut uimitoare”.
„Au creat cel mai bun sistem de întrebări-răspuns vreodată”, a spus Brereton pentru The Post. „Dar pentru orice altceva, cum ar fi rezultatele web obișnuite, aici este problema.”
Fondatorii Google, Larry Page și Sergey Brin, au prevăzut probleme cu publicitatea atunci când au creat prima dată motorul de căutare în 1998.
„Ne așteptăm ca motoarele de căutare finanțate de publicitate să fie în mod inerent părtinitoare față de agenții de publicitate și departe de nevoile consumatorilor”, au scris Page și Brin într-o lucrare din 1998, în timp ce studenții doctoranzi la Universitatea Stanford, avertizând despre „stimulentele mixte” ale modelului.
Cu toate acestea, Page și Brin au început să vândă reclame alături de rezultatele căutării lor în anul 2000, iar afacerea publicitară a Google a crescut de atunci. Reclamele din rețeaua Google – care include YouTube și plasări de anunțuri pe site-uri terțe – au generat venituri uriașe de 54 de miliarde de dolari numai în primul trimestru al anului 2022.
Reddit mai bun decât Google ?
Unii utilizatori Google frustrați au găsit o cale de a evita rezultatele neplăcute: adăugarea „Reddit” la sfârșitul căutărilor lor.
Numele popularului forum apare adesea în caseta de sugestii de căutare Google – iar un videoclip TikTok despre tendință a strâns peste 100.000 de aprecieri în aprilie.
„Asta este singura modalitate de a evita încercarea de a găsi răspunsul într-o postare pe blog plină de reclame”, se arată în comentariul de top al videoclipului.
„M-am gândit că sunt ciudat pentru că am făcut asta”, a spus un alt comentator de top. „Nu știam că atât de mulți alții au făcut-o.”
„Oferă literalmente răspunsuri mai bune decât Google”, a spus un al treilea.
Brereton susține că adăugarea „Reddit” la căutări ajută la filtrarea părților „false” ale internetului, cum ar fi site-urile de spam. Căutările Google care includ cuvântul au adesea mai puține anunțuri.
„Agenții de marketing SEO care își fac drumul spre vârful fiecărui rezultat de căutare Google ar putea fi la fel de bine roboți”, a scris el. „Totul este comercializat. Cineva încearcă mereu să-ți vândă ceva. Indiferent dacă sunt bot sau oameni, sunt categoric falși.”
Și în timp ce postările Reddit ar putea minți, oamenii pot să presupună cel puțin în mod rezonabil că provin de la oameni reali.
„Cum putem recâștiga autenticitatea?” a scris Brereton. „Adaugi „reddit” la interogarea ta.”
Solicitat pentru comentarii, purtătorul de cuvânt al Reddit, Courtney Geesey-Dorr, a refuzat să comenteze pe Google, dar a spus că Reddit a îmbunătățit opțiunile de căutare pe propriul site.
Întrebat despre potențialele alternative Google, Brereton a spus pentru The Post că Bing și DuckDuckGo suferă de multe dintre aceleași probleme ca Google, cum ar fi spam-ul și reclamele la jocurile cu algoritm. El a spus că cele mai interesante alternative noi sunt site-urile numite Neeva, Brave și You.com.
Dar stăpânirea similară a unui viciu a Google pe piața de căutare face dificilă apariția unui concurent, a adăugat el.
„Alternativa nu poate fi doar de două ori mai bună, trebuie să fie mult mai bună, încât să merite inconvenientul de a schimba”, a spus Brereton pentru The Post
Adauga review